google-site-verification=O4PRAxL8DFV41EQhYFGJiBGh6IJqX147DNFZyuVjqUk

Russia bans media outlet that published Vladimir Putin scoops

Russian has banned media outlet that has published embarrassing news about Putin.

Air New Zealand to Test out Digital Health Passport
Founder of Ethereum isn’t surprised by the crypto crash
Google uses machine learning to fix bad sleeping patterns

Russian has banned media outlet that has published embarrassing news about Putin.

The decision then came from the Putin government to ban the outlet by exerting pressure on it. Proekt was added to a list of “undesirable organizations”, meaning its journalists must stop working for the site or face criminal prosecution, and added eight journalists, including Proekt’s editor-in-chief, Roman Badanin, to a register of “foreign agents”. Several reporters for Radio Free Europe/Radio Liberty and Open Media were also declared foreign agents.

The assault on Proekt on critical and independent media in Russia has seen news websites like Meduza and VTimes declared foreign agents (the latter has since shut down), journalists from the student journal DOXA put on trial, the investigative arm of Alexei Navalny’s Anti-Corruption Fund declared “extremist”, and millions sought in fines against the US-funded RFE/RL.

It is the first Russian media outlet that has been outrightly banned by the law. Seems like the fascist regime is circling back its comeback, this time in Russia where freedom of speech or other media-related rights would not be protected. 

COMMENTS

WORDPRESS: 0